مایکل گمبون بازیگر رشته فیلم‌های هری پاتر درگذشت

مایکل گمبون هنرپیشه بریتانیایی که در شش قسمت از رشته فیلم‌های هری پاتر نقش پروفسور آلبوس دامبلدور را بازی کرده بود در سن ۸۲ سالگی درگذشته است.

او که متولد دوبلین بود برای شش دهه در تلویزیون، سینما، تئاتر و رادیو کار کرده بود و چهار جایزه بفتا در کارنامه‌اش داشت. آقای گَمبون بعد از ابتلا به ذات‌الریه در بیمارستان درگذشت.

خانواده او وقتی کودک بود به لندن نقل مکان کرد اما اولین اجرای او در تئاتر در سال ۱۹۶۲ در دوبلین و در نمایشنامه اُتلو بود.

رایان فیلیپ هنرپیشه آمریکایی نوشت که از همکاری با سِر مایکل در «گاسفورد پارک» خیلی احساس خوشبختی می‌کند. او به یاد آورد که سِر مایکل در آن زمان در دهه ۶۰ زندگی بود درحالی که او فقط ۲۵ سال داشت، اما می‌گوید آنها مثل دو همکلاسی با هم خوش می‌گذراندند چون گمبون در دل آدم جوانی بود.

او در شبکه اجتماعی «اکس» نوشت: «ماشین سواری از محل کار تا خانه در ماشین روباز قدیمی او آن هم با سرعتی نفس‌گیر درحالی که رولینگ استون با حداکثر صدا پخش می‌شد، هیچ وقت از یادم نمی رود. در آرامش برو رفیق.»

لئو وارادکار نخست وزیر ایرلند هم گفت: «یک بازیگر بزرگ. چه هنگام اجرای آثار بِکِت، دنیس پاتر یا هری پاتر، او همه وجودش را در بازیگری می‌ریخت.»

منبع خبر

One thought on “مایکل گمبون بازیگر رشته فیلم‌های هری پاتر درگذشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *